Výtvarné činnosti

Učitel:       Mgr. et Mgr. Kateřina Plesníková, DiS.

Email:        344784@mail.muni.cz

Kredit:       3

Ukončení:  zápočet

1 seminární práce - návštěva výstavy

  • 3 normostrany
  • informace o autorovi nebo směru ze kterého výstava vychází
  • napsat, jak na nás celkově výstava působila (způsob vystavení, její instalace atd.)
  • vlastní postřehy a hodnocení
  • navrh jak by jsme užily dané téma výstavy v mateřské škole

2. seminární práce - Umělecký sloh nebo směr v dějinách umění

  • 5 normostran
  • dáme přednost směru, který ještě neznáme
  • popis co bylo pro směr typické, představitelé, díla, památky atd.
  • můžeme také rozebrat konkrétní dílo/ stravbu atd.
  • na základě našich poznatků napíšeme, jak by jsme to využili pro práci s dětmi v mateřské škole

3. seminární práce - Umělec 20 století

  • 3 normostrany
  • život a dílo nám přiděleného umělce
  • bližší rozbor konkrétního díla (může to být i náš názor)inspirace jeho dílem, kterou by jsme mohli využít v mateřské škole

termín odevzdání prací

28.1. a 4.2. vždy od 9 do 11 hod.

Domácí práce

1. Úkol: Téma: Světlo a stín

  • Technika: kombinovaná kresba (např. rudka, tužka, tuž atd.) s malbou (např.akvarelové, temperové, akrylové barvy).
  • Formát mezi A2 a A3 (můžete podle potřeby upravit).
  • Doplňující informace:

o  Nezaměřovat se příliš na konkrétní zdroje světla –slunce,žárovka, lampa.

Zkusit téma více promyslet. Např. poměr světla a stínu.

o  Přemýšlet nad kompozičním uspořádáním obou složek v díle.

2. Úkol: Téma: Cesta (mé dětství)
 

  • Technika: kombinovaná koláž s asambláží (Nastudovat si tyto techniky.
  • V technice koláže vynikl např. český umělec a básník Jiří Kolář).
  • Formát mezi A3 a A4(můžete podle potřeby upravit).
  • Doplňující informace:
  • K tématu – co jsme v dětství prožili?

Vybrat materiály, které mohou tyto prožitky vyjádřit – např. vata – bezpečí, připínáček –nepříjemná událost atd

S výstřižky z novin a časopisů pracovat více jako „s barvou“ využít barevných ploch papírů, různých struktur(samotného textu, fotografie).

Nezaměřit se pouze na vystřihování obličejů atd…

3. Úkol: Téma: Živel, který mne vyjadřuje (může být i spojení více živlů)

  • Technika: Malba temperou na podložku potřenou latexem(nechat uschnout).
  • Malba neobvyklými prostředky (houba – zkusit i opačný postup – nanesenou barvu „vytírat“, využít obtisků – stop předmětů (provázek,fólie).
  • Formát přibližně A2(můžete podle potřeby upravit).

Domácí úkoly

Vymyšlený stroj

  • kombinování technik. (částečně barvou a částečně tužkou)
  • vyzkoušet si netradiční techniky např. kartáček.
  • formát A2

Kopírování povrchu

  • na balicí papír zkopírujeme pomoci tužky našeho oblíbeného koutku či pokoje (pracovní stůl, kuchyň, obývák, koupelna atd.)
  • formát libovolný

  • nakreslíme sebe několika čarami (podélná čára vyjadřuje klid, šikmá čára neklid)
  • formát A4
  • kresba tuškou
  • dobrovolný úkol je, že to uděláme ještě jednou a vybarvíme to pastelkami

Školní práce

Království jedné barvy

  • nakreslit odstíny jedné barvy
  • využíváme zde míchání různých barev
  • formát A4
  • kresba temperami

Království dvou barev

  • nakreslit splinutí dvou dominantních barev
  • formát A4
  • kresba temperami

Jiný pohled na reálno

  • vybereme si nějaký předmět a z pohledu jaký si vybereme ho namalujeme jinak
  • když pak výkres přiložíme k dané věci, měl by jakým si způsobem navazovat na tu věc, kterou jsme namalovali jinak
  • formát A4
  • kresba temperami

Obraz z koleček

  • na výstavě jsme si z obrazů našli různá kolečka, která jsme zakomponovali do našeho obrazu
  • jednalo se o lítací balóny, kola starých aut, kol či motorek
  • kresba pastelkami či tužkou

Diskuze

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.