Výtvarné činnosti
Učitel: Mgr. et Mgr. Kateřina Plesníková, DiS.
Email: 344784@mail.muni.cz
Kredit: 3
Ukončení: zápočet
1 seminární práce - návštěva výstavy
- 3 normostrany
- informace o autorovi nebo směru ze kterého výstava vychází
- napsat, jak na nás celkově výstava působila (způsob vystavení, její instalace atd.)
- vlastní postřehy a hodnocení
- navrh jak by jsme užily dané téma výstavy v mateřské škole
2. seminární práce - Umělecký sloh nebo směr v dějinách umění
- 5 normostran
- dáme přednost směru, který ještě neznáme
- popis co bylo pro směr typické, představitelé, díla, památky atd.
- můžeme také rozebrat konkrétní dílo/ stravbu atd.
- na základě našich poznatků napíšeme, jak by jsme to využili pro práci s dětmi v mateřské škole
3. seminární práce - Umělec 20 století
- 3 normostrany
- život a dílo nám přiděleného umělce
- bližší rozbor konkrétního díla (může to být i náš názor)inspirace jeho dílem, kterou by jsme mohli využít v mateřské škole
termín odevzdání prací
28.1. a 4.2. vždy od 9 do 11 hod.
Domácí práce
1. Úkol: Téma: Světlo a stín
- Technika: kombinovaná kresba (např. rudka, tužka, tuž atd.) s malbou (např.akvarelové, temperové, akrylové barvy).
- Formát mezi A2 a A3 (můžete podle potřeby upravit).
- Doplňující informace:
o Nezaměřovat se příliš na konkrétní zdroje světla –slunce,žárovka, lampa.
o Zkusit téma více promyslet. Např. poměr světla a stínu.
o Přemýšlet nad kompozičním uspořádáním obou složek v díle.
2. Úkol: Téma: Cesta (mé dětství)
- Technika: kombinovaná koláž s asambláží (Nastudovat si tyto techniky.
- V technice koláže vynikl např. český umělec a básník Jiří Kolář).
- Formát mezi A3 a A4(můžete podle potřeby upravit).
- Doplňující informace:
- K tématu – co jsme v dětství prožili?
o Vybrat materiály, které mohou tyto prožitky vyjádřit – např. vata – bezpečí, připínáček –nepříjemná událost atd
o S výstřižky z novin a časopisů pracovat více jako „s barvou“ využít barevných ploch papírů, různých struktur(samotného textu, fotografie).
o Nezaměřit se pouze na vystřihování obličejů atd…
3. Úkol: Téma: Živel, který mne vyjadřuje (může být i spojení více živlů)
- Technika: Malba temperou na podložku potřenou latexem(nechat uschnout).
- Malba neobvyklými prostředky (houba – zkusit i opačný postup – nanesenou barvu „vytírat“, využít obtisků – stop předmětů (provázek,fólie).
- Formát přibližně A2(můžete podle potřeby upravit).
Domácí úkoly
Vymyšlený stroj
- kombinování technik. (částečně barvou a částečně tužkou)
- vyzkoušet si netradiční techniky např. kartáček.
- formát A2
Kopírování povrchu
- na balicí papír zkopírujeme pomoci tužky našeho oblíbeného koutku či pokoje (pracovní stůl, kuchyň, obývák, koupelna atd.)
- formát libovolný
Já
- nakreslíme sebe několika čarami (podélná čára vyjadřuje klid, šikmá čára neklid)
- formát A4
- kresba tuškou
- dobrovolný úkol je, že to uděláme ještě jednou a vybarvíme to pastelkami
Školní práce
Království jedné barvy
- nakreslit odstíny jedné barvy
- využíváme zde míchání různých barev
- formát A4
- kresba temperami
Království dvou barev
- nakreslit splinutí dvou dominantních barev
- formát A4
- kresba temperami
Jiný pohled na reálno
- vybereme si nějaký předmět a z pohledu jaký si vybereme ho namalujeme jinak
- když pak výkres přiložíme k dané věci, měl by jakým si způsobem navazovat na tu věc, kterou jsme namalovali jinak
- formát A4
- kresba temperami
Obraz z koleček
- na výstavě jsme si z obrazů našli různá kolečka, která jsme zakomponovali do našeho obrazu
- jednalo se o lítací balóny, kola starých aut, kol či motorek
- kresba pastelkami či tužkou